mardi, novembre 28, 2006

metro anekdotes

de metro is wonderlijk. ik was in deze regels een beschrijving beginnen maken van het hele systeem toen tot me doordrong dat iedereen zich wel zo ook een beeld kan vormen van 'de metro' als platoons idee. ze zijn namelijk ook in madrid, newcastle, brussel.. en op nog een heleboel andere plaatsen. in parijs neem ik m dagelijks. ik probeer de kleine verhaaltjes die er gebeuren te sparen. mijn collectie is nog niet zo uitgebreid omdat er meestal niet veel meer gebeurt dan mensen die naast elkaar zitten en naast elkaar kijken. al levert dat op zich soms al stof voor een existentiële mijmering. op zeldzamere momenten is er politie en achtervolgingen en zo. ik kan hier afleveringen neerschrijven van een reeks: 'metro-anekdotes' die dan als een rode draad doorheen het blog kan slingeren. dit was de inleiding. spoedig aflevering 1 :-)

2 Comments:

Blogger Jolien said...

ik kijk ook uit naar je metroanekdotes. weer iets wat parijs in kleine beetjes iets dichterbij zal brengen.

29/11/06 18:30  
Anonymous Anonyme said...

aflevering 1 is helaas niet zo spoedig als we wel zouden willen.

-- Sinterklaas

6/12/06 22:11  

Enregistrer un commentaire

<< Home